Salkkumedian natiivimainonnan verkosto on helppo ja kustannustehokas ratkaisu tuoda yrityksen sivuille lisää sitoutuneita lukijoita.
Natiivimainoksissa on useita etuja. Toisin kuin mainosbannerit, natiivimainos istuu saumattomasti osaksi julkaisukanavan kuten esimerkiksi verkkolehden toimituksellisen sisällön kylkeen. Se tuo kaupallisen sisällön lukijan ulottuville osana olemassa olevaa mediaa.
Natiivimainokselle on siis keskeistä sen artikkelinomainen visuaalinen näkymä ja sisältö, joka noudattelee julkaisumedian omaa ilmettä. Natiivimainos on tyypillisesti artikkeli, mutta se voi olla muutakin, vaikkapa video. Usein natiivimainos näytetään osana verkkolehden uutisvirtaa tai toimituksellisen sisällön alapuolella olevissa sisältösuosituksissa.
Kuten sisältömarkkinointi laajemminkin, on natiivimainosten suosio kasvanut digitalisaation myötä. Perinteisen printtimedian mainosten rinnalle on tullut display-mainoksia ja natiivimainoksia. Natiivimainokset ovat osoittautuneet erinomaisiksi mainosmuodoiksi sellaisille yrityksille, jotka halusivat kasvattaa tuotteensa tai liikeideansa tunnettavuutta.
Olemme Salkkumediassa jo pitempään tehneet yhteistyötä Strosslen natiivimainonnan verkostossa. Tähän asti olemme toimineet verkostossa julkaisijana SalkunRakentaja-verkkolehden kautta, eli artikkelien alaosassa oleva sisältösuositusosio on Strosslen natiivimainonnan widgetti. Nyt olemme myös kumppani, joka hakee verkostoon uusia natiivimainonnasta kiinnostuneita mainostajia.
Mitä etua Salkkumedian tarjoama natiivimainonnan verkosto sitten tarjoaa? Syitä on useita, tässä listattuna 10:
- Verkosto tavoittaa viikoittain 3 miljoonaa suomalaista
- Natiivimainonnan widget sijaitsee tunnetuilla mediasivustoilla kuten MTVUutiset, MSN ja Kaleva Media
- Se on kohdistettu kontekstuaalisesti lukijaa kiinnostavaan sisältöön
- Kun mainostat Strosslen widgetissä, maksat vain mainosta klikanneista kävijöistä
- Natiivimainos ei ärsytä lukijaa, eikä mainostajalle synny lukijan silmissä huonoa mainetta
- Natiivimainonnan aloittaminen on hyvin yksinkertaista. Tarvitaan vain sisältö. Toisin kuin display-mainonnassa, ei natiivimainonnassa tarvitse suunnitella mainosta erikseen.
- Mainosbudjetti on vapaasti määriteltävissä. Pilottikamppikseen voi lähteä hyvinkin pienellä summalla.
- Natiivimainoksista voidaan hetkessä tehdä erilaisia versioita, jolloin mainostaja voi tehdä AB-testausta.
- Mainostaja voi valita joko ne mediat missä haluaa mainostaan näyttää tai hän voi valita ne toimitukselliset aihealueet, joiden yhteydessä natiivimainos näytetään.
- Alustan käyttö on maksutonta ja käyttöliittymä on erittäin yksinkertainen ja helppokäyttöinen.
Luonnollisesti me Salkkumedian toimittajat autamme asiakkaitamme aina tarvittaessa optimoimaan natiivimainonta parhaalla mahdollisella tavalla.
Tarjoamamme natiivimainonnan ratkaisut eivät rajoitu vain Strossle-verkostoon. Asiakkaan niin halutessa voimme jakaa ja mainostaa sisältöjä myös sosiaalisessa mediassa tai voimme laatia asiakkaan puolesta sisällöille Google Ads -kampanjan. Lisäksi teemme asiakkaillemme sisältöjä.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää.