TOP 5 työkalua sisältömarkkinoinnin tueksi

Sisältömarkkinoinnin työkalujen avulla voi parantaa yrityksen myyntiä ja asiakkaiden sitoutumista.

Sisältömarkkinoinnin työkalut, sovellukset ja ohjelmistot helpottavat houkuttelevan sisällön tuottamista ja auttavat muuttamaan yrityksen verkkosivuston vierailijat sitoutuneiksi asiakkaiksi. Olipa kyse sitten B2B- tai B2C-markkinoinnista, tuottamasi sisällön on oltavat selkeää, kiinnostavaa ja kohdennettua. Nykyaikainen markkinointi tarvitsee vahvan sisältömarkkinointistrategian, joka varmistaa että markkinointi tapahtuu oikeissa kanavissa ja viestit ovat tarkoin kohdennettuja oikealle ryhmälle. Onneksi markkinoinnin tueksi on olemassa erilaisia työkaluja.

Techradar selvitti vuoden 2021 parhaat sisältömarkkinoinnin työkalut.

1. Hubspot Marketing Hub

Myynnin ja markkinoinnin sisältöalusta sisältää erilaisia työkaluja sisällönhallintaan, myyntiin, markkinointiin sekä sosiaalisen median mainontaan.

Hubspotin alustan avulla voi tehdä muutakin kuin perustaa verkkosivuston, ja muokata sen sisältöä. Palvelu tarjoaa muun muassa laajan työkalupaketin konversioiden parantamiseksi, ja tavoitteiden seuranta onnistuu Hubspotin analytiikkaohjelmiston avulla. Palvelu tarjoaa myös useita integraatiomahdollisuuksia, kuten Salesforcen, Google Workspacen ja Microsoft 365:n kanssa. Hubspotia voi kokeilla ilmaiseksi.

+ Painopiste myynnissä ja markkinoinnissa, paljon ominaisuuksia, integraatiot muiden alustojen kanssa.

2. Uberflip

Uberflip kuvailee palveluaan ”sisältökokemusalustaksi”. Palvelu kokoaa yhteen kaiken sisällöntuoton blogeista, e-kirjoista, videoihin ja julkaisuihin, jotta voit hallita ja optimoida kaikkia sisältöjä yhdestä paikasta. Palvelun ytimessä on sisältökeskittymien luominen tietyille aiheille ja kohderyhmille, joka auttaa jakamaan sisältöä nopeammin.

Uberflip tarjoaa laajan valikoiman hyödyllisiä vinkkejä, millä voit hyödyntää palvelun analytiikkaa, ja heidän asiakaspalvelunsa on saanut paljon hyvää palautetta.

+ Erilaiset sisältömuodot, hyvä tukiosio ja asiakaspalvelu.

3. Adobe Marketing Cloud

Adoben Marketing Cloud pyrkii tarjoamaan yhden kokonaisvaltaisen markkinointialustan, jossa voi hallita ja personoida useita kanavia ja kampanjoita samasta paikkaa. Alustaa ohjaa Adoben neljä keskeisintä ohjelmistotuotetta.

The Experience Manager toimii alustalla sisällönhallintaohjelmana, jonka avulla voi luoda ja hallita kaiken markkinointiin tarvitsemasi sisällön joko kuvina tai tekstinä. Adobe Target mahdollistaa markkinointikampanjoinnin personoinnin, ja Adobe Campaign taas tarjoaa yhden paikan mainosten, sähköpostien ja kampanjoiden automatisoinnille.

Adoben datakeskeinen palvelu auttaa yrityksiä seuraaman verkkomarkkinointia, verkkosivustojen suorituskykyä sekä toimittamaan hakekoneiden tuloksia myös kolmansien osapuolten lähteistä.  

+ Useita kanavia, automatisoi kampanjat, hyvät muokkausmahdollisuudet.

4. Populr

Populrin ytimessä on nopeus ja tehokkuus. Alusta haastaa sinut luomaan ”minkä tahansa sivuston viidessä minuutissa”. Populrin tavoitteena on antaa markkinointi- ja myyntitiimeille työkalupakki, jonka avulla verkkosivustojen kokoaminen on yhtä helppoa kuin PowerPoint-esityksen tekeminen.  

Populr tarjoaa joukon erilaisia valmiita verkkosivumalleja, joita käyttämällä saat ammattimaisen verkkosivuston nopeasti. Drag and drop, eli vedä ja pudota -toiminto tekee sivustojen rakentamisen helpoksi valmiiksi räätälöidylle sivustolle. Sivusto mahdollistaa myös eri käyttäjien yhteistyön, ja eri käyttäjät voivat myös päivittää sivustoa.

Sivuston analyysityökalut auttavat mittaamaan ja kohdentamaan sisältöjä. Palvelussa on olemassa ilmainen versio, jota käyttämällä voit kokeilla palvelua ja testata sopiiko se tarpeisiisi. Versiossa on 12 Mt asiakirjojen lataamisraja.

+ Vedä ja pudota -muokkaus, yhteistyöominaisuudet, ilmainen testaus.

5. Ion Interactive

Ion Interactive tarjoaa markkinoijille digitaalisen työkalupaketin online-sisällön luomiseen eri muodoissa. Ion toimii eräänlaisena käyttäjäystävällisenä CMS:nä, eli sisällönhallintajärjestelmänä, tarjoten joukon muokattavia verkkosivumalleja sekä tietopohjaisia ​​sisältömuotoja, kuten laskimia, raporttikortteja ja interaktiivisia infografiikkoja.

+ Helppo sisällön luominen, tukipalvelut.

– Rajoitettu raportointi

Lähde: Techradar.

Lue myös: Digikanavien merkitys B2B-myynnissä kasvaa