Verkkosivut ovat yrityksen kenties tärkein markkinointialusta.
Ne toimivat kellon ympäri yrityksen väsymättömänä myyntikoneistona, joiden tarkoituksena on levittää tietoa yrityksesi tuotteista tai palveluista, sekä tietenkin kerätä talteen liidejä yrityksesi käyttöön.
Jos termi liidi ei ole vielä tuttu, se on hyvä kerrata tässä kohtaa. Liidi on joko ihminen tai yritys, joka osoittaa jollain tavalla kiinnostuksensa yritystäsi kohtaan antamalla sinulle yhteystietonsa. Liidit voivat olla yhteydenottopyyntöjä, uutiskirjeen tilauksia tai vaikkapa soittoja yrityksellesi.
Kerättyjen liidien avulla yrityksesi myyntiosasto voi kontaktoida potentiaalisia asiakkaita. Hyvästä liidistä käy selväksi pelkän sähköpostiosoitteen lisäksi myös mistä päin Suomea mahdollinen liidi on tullut sekä mistä kaikesta yrityksesi tarjoamasta tuotteesta tai palvelusta tämä on ollut kiinnostunut.
Sivustovierailijasta oikeanlaiseksi liidiksi
Liidien kerääminen on sekin eräänlainen taiteenlaji. Hyvin uskotaan, että mitä enemmän sivustolle saadaan vierailijoita, sitä enemmän sieltä sataa liidejä talteen. Tämä ei pidä kuitenkaan paikkansa, sillä suuri kävijämäärä ei välttämättä takaa lainkaan liidejä tai vaihtoehtoisesti liidit voivat olla huonolaatuisia.
Huonolaatuiset liidit voivat yksinkertaisimmillaan olla vaikkapa pelkkiä kuluttaja-asiakkaita, kun yrityksesi on kiinnostunut B2B-liideistä. Eivätkä suuret kävijämäärät sivustolla käänny minkäänlaisiksi liideiksi, jos sivustollasi ei ole olemassa sivustovierailijalle hyviä ja helppoja tapoja jättää itsestään jälkeä.
Perinteisimpiä liidinkeruumenetelmiä verkkosivustolla ovat esimerkiksi kiinnostavaa sisältöä tuottavat blogit, jotka houkuttavat potentiaalisia asiakkaita vierailemaan sivustollasi toistuvasti, ehkä jopa liittymään uutiskirjeen tilaajaksi. Myös erilaiset ladattavat oppaat ovat olleet suosittuja, sillä sivustovierailija saa niiden avulla käsiinsä rahanarvoisen oppaan ja sinä saat vaihdossa tämän vierailijan yhteystiedot.
Liidinkeruuta Leadinfon avulla
Yksi tapa kerätä liidejä sivustolta ovat erilaiset liidinkeruuohjelmistot, joista Leadinfo on yksi esimerkki. Leadinfo kerää ja näyttää sivustollasi vierailleet yritykset, jotta sinun on helppo lähteä kontaktoimaan heitä.
Yksi Leadinfon suurimpia hyötyjä on sovellukseen kuuluva sivustovierailijoiden laadun mittaaminen. Leadinfo kertoo sinulle mitä sivustovierailija tekee sivustollasi, missä hän vierailee eniten ja mistä aiheista hän on kiinnostunut.
Leadinfon voi integroida myös osaksi yleisiä CRM-järjestelmiä, kuten PipeDrivea, Salesforcea tai HubSpotia. Integraatioita löytyy myös mm. Slackiin sekä Google Adsiin, eli voit halutessasi mitata mainoskampanjoidesi tehokkuutta Leadlinfon avulla.
Yrityksen juuret ovat Alankomaissa, mutta Leadinfolla on toimitaa myös Tanskassa, Saksassa, Ranskassa ja Ruotsissa. Asiakkaita Leadinfolla on jo yli 11 000 ja sovellus on saanut käyttäjiltä hyviä arvosteluja.
Kokeile Leadinfoa maksutta
Salkkumedia tarjoaa nyt sinulle mahdollisuutta kokeilla Leadinfoa omalla sivustollasi 14 vuorokautta maksutta. Ota meihin yhteys ja kokeile Leadinfon hyödyt oman sivustosi liidinkeruussa.