Miksi ulkoistaa sisällöntuotanto?

Laadukas sisällöntuotanto on tehokas myynnin väline.

Bill Gates kirjoitti vuonna 1996 Microsoftin verkkosivustolle kuuluisan lauseen: ”Sisältö on kuningas”. Lause, jonka merkitys kasvaa vuosi vuodelta.

Jos yrityksellä ei ollut vielä muutamia vuosia sitten verkossa kotisivua, oli asiakkaiden lähes mahdotonta löytää yrityksen palveluista tietoa verkossa. Nykypäivänä ei enää riitä, että yrityksellä on omat verkkosivut, vaan sivustolle on luotava merkityksellistä sekä laadukasta sisältöä asiakkaille ja kohderyhmille. Ei myöskään riitä, että sisältöä tuotetaan pelkästään kotisivuille, vaan tietoa tulee saada useista eri kanavista.

Jokaisessa kanavassa tulee ottaa huomioon sisällön sekä visuaalisten elementtien, kuten kuvien, kuvituksien ja videoiden laatu. Laadukkaalla sisällöllä erotutaan kilpailijoista ja se antaa yrityksestä ammattimaisen ja luotettavan kuvan. Strateginen ja räätälöity sisällöntuotanto parantaa sivuston näkyvyyttä hakukoneissa ja luo brändille lisäarvoa.

Kirjoittaminen ja sisällöntuotanto ei todennäköisesti ole yrittäjän priorisointilistan kärjessä, mutta sen pitäisi olla. Jos oma aika ja rahkeet eivät riitä, sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa, ja säästää omaa tehokasta työaikaa yrityksen toimintaan.

Tässä muutamia syitä, miksi sisällöntuotanto kannattaa ulkoistaa.

Hakukoneoptimoitu sisältö

Potentiaaliset asiakkaat etsivät verkosta yrityksiä, joiden kanssa he haluaisivat työskennellä tai joiden tuotteita ja palveluita he haluaisivat ostaa. Siksi sisällöntuotossa hakukoneoptimointi, eli SEO (Search Engine Optimization) on niin tärkeää. Oikeiden avainsanojen sijoittaminen sisältöön parantaa verkkosivustosi orgaanista hakukonenäkyvyyttä, ja asiakkaat löytävät sinut näin paremmin.

Osaava sisällöntuottaja tietää, miten nostaa verkkosivujen näkyvyyttä lisäämällä tekstiin tarkoin valittuja avainsanoja, kuten ”sisällöntuotanto” tai ”hakukoneoptimointi”. Ammattilainen tietää, kuinka monta kertaa termiä kannattaa lisätä tekstiin ja mihin kohtiin, jotta sisältö on mahdollisimman hakukoneystävällistä. Hän tietää myös esimerkiksi sen, että jos avainsanoja viljelee verkkosivuille liikaa, Google voi rankaista tästä, ja laskee sivuston rankkausta hakukonetuloksissa.

Asiakas viihtyy verkkosivuilla pidempään

Epäselvä, epälooginen tai kirjoitusvirheitä täynnä oleva teksti ei vakuuta yleisöäsi ja antaa yrityksestäsi epäammattimaisen kuvan. Hyvä sisältö etenee loogisesti, pitäen lukijan otteessaan alusta loppuun, vakuuttaa ja tarjoaa tietoa. Osaava sisällöntuottaja voi parantaa ja optimoida jo olemassa olevaa sisältöä, tuottaa lisää kohderyhmääsi kiinnostavaa sisältöä sekä houkutella uusia vierailijoita tutustumaan yritykseesi.

Kiinnostava sisältö tekee verkkosivustostasi uniikimman ja pitää vierailijan sivustollasi pidempään, ja samalla parantaa ns. konversiota ja pienentää korkeaa poistumisprosenttia. Jos vierailija löytää sivustoltasi etsimänsä miellekkäällä tavalla, haluaa hän palata sivustollesi ja kertoo myös ystävilleen yrityksestäsi. Näin myynti rullaa ja luot lisää potentiaalisia asiakkaita.

Jatkuvasti päivittyvä sisällöntuotanto

Verkkosivustojen rakentaminen on tänä päivänä helppoa, ja sivustoja voidaan päivittää muutamalla näppäimen painalluksella, ja myös asiakkaasi tietävät tämän. Vanhentuneet tiedot verkkosivustolla on varmin tapa saada kävijän pettymään. He tulevat yrityksesi sivustolle löytämään tietoa uusista tuotteista, tapahtumista ja päivittämään tietojaan yrityksesi ja toimialan toiminnasta.

Monet yritykset päivittävät sivustojaan ilman strategiaa, ja tämä on virhe. Sisältöä tulee tuottaa tasaista tahtia, joka vaatii resursseja sekä suunnittelua. sisällöntuotantoon kannattaa luoda strategia, jonka mukaan toimitaan ja sivustolle ja kanaviin päivitetään sisältöä. Sisältöstrategian tulisi olla osa yrityksen kokonaismarkkinointia.

Luottamuksen rakentaminen

Luotettavan ja arvokkaan sisällön tuottaminen osoittaa asiantuntijuutesi. Luot myös sisällön avulla asiakkaisiin tärkeää luottamusta. Kun potentiaalinen asiakas tietää, että hän voi luottaa verkkosivustosi tietoihin, hän oppii luottamaan yritykseesi ja neuvoihisi. Ammattitaitoinen sisällöntuottaja varmistaa, että tuottamasi sisältö on asiantuntevaa ja kuvaa brändiäsi mielenkiintoisella tavalla. Hyvä sisällöntuotanto maksaa itsensä takaisin.

Lue myös: Sisältömarkkinoinnissa on tärkeää ymmärtää kuluttajan ostopolku

7 tehokasta myyntistrategiaa jotka todella toimivat